معبد وات ساکت | تماشای کوه طلایی در قلب بانکوک
نوشته شده توسط : badsa

معبد وات ساکت

معبد وات ساکت که به کوه طلایی یا فوخائو تانگ نیز شهرت دارد،در بالای یک تپه واقع شده است که با یک گنبد طلایی درخشان پوشیده شده است.این معبد با گند طلایی ۵۸ متری خود یادگار بودا است که سالانه پذیرای تعداد زیادی از عبادت کنندگان و گردشگران تور تایلند میباشد.

پیشینه معبد وات ساکت

ریشه های آن را می توان به دوره ایوتایا (۱۳۶۷ - ۱۷۶۷ میلادی) پیوند داد که در دوران سلطنت پادشاه راما (سال ۱۷۸۲-۱۸۰۹) بازسازی های بزرگی بر روی آن انجام گرفه است.

تصویر زیبا از معبد وات ساکت و شهر بانکوکتصویر زیبا از معبد وات ساکت و شهر بانکوک

 

این معبد طلایی بر روی یک تپه مصنوعی ساخته شده است و در طول دوره پرستش هفته ای در ماه نوامبر یک محل زیارت مقدس است.

زماینکه در داخل فضای شهر مراسم ترحیم مجاز نبود،از این معبد برای برگزاری مراسم ترحیم استفاده میشد. در دوران سلطنت پادشاه راما دوم (۱۸۰۹-۲۴)، که طاعون شهر را فرا گرفته بود، حدود ۳۰،۰۰۰ جنازه به این معبد آورده شد.

راه رسیدن به معبد وات ساکت

برای رسیدن به بالای معبد ، باید از حدود ۳۰۰ پله بالا بروید، که معبد را مانند یک مار به راحتی پیچیده می کند. مسیر دشوار و صعود نسبتا آسان است.اگر قصد بازدید از این معبد را دارید،در تابستان به سراغ آن نروید،و سعی کنید در آب و هوای خنک به سمت آن بروید.تصویری از پله های معبد وات ساکتتصویری از پله های معبد وات ساکت

 

ساختار معبد وات ساکت

قبل از بالا رفتن از پله های معبد ، یک گورستان غیرمعمول را در پایه کوه طلایی(معبد) خواهید دید. که با درختان انگور پوشیده شده اند که به ظاهر کمی جادویی به نظر میرسد.تصویری از فضای داخلی معبدوات ساکتتصویری از فضای داخلی معبدوات ساکت

 

این یک فرصت بینظیر برای تجربه بازدید از یک معبد در مقیاس بزرگ است. فانوس های رنگی، پرچم های تزئینی، فروشندگان مواد غذایی و همچنین بازی های عروسکی و سواری، به این معبد زندگی میبخشد.تعداد زیاد عبادت کنندگان، خانواده ها و افراد عادی باعث شلوغ شدن این مکان میشود تا حدی که اگر بعد از غروب خورشید، اگر صف طلانی این معبد را تماشا کردید تعجب نکنید.. پس برنامه ریزی کنید تا در اسرع وقت به آنجا بروید.

ساعت کار معبد وات ساکت

این معبد از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر آماده پذیرایی از بازیدکنندگان است.

در معبد وات ساکت چه کنیم؟

تصویری از داخل معبد وات ساکت 

تصویری از داخل معبد وات ساکت

وات ساکت عموما معبد قابل توجهی نیست و اکثر بازدیدکنندگان برای کوه طلایی به این معبد میروند. با این حال، این معبد با تاریخ طولانی خود برای بسیاری از مردم جالب است.

اگر اهل هیجان هستید و دوست دارید به بالای این معبد بروید،پیشنهاد میدهیم از ۳۱۸ پله بالا بروید، البته سعی کنید در شب به این محل بروید و پس از رسیدن به بالای معبد به تماشای شهر بانکوک بنشینید.

مراسم معبد وات ساکت

از اواخر اکتبر تا اواسط نوامبر (برای ۹ روز در زمان ماه کامل) وات ساکت میزبان مهمترین نمایشگاه معبد بانکوک در جشنواره Loy Kratong می باشد. در طول این رویداد، کوه طلایی با پارچه قرمز و یک کارناوال فوران آراسته میشود و شامل مراسم شمع سازی تا کوه طلایی است.





:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: